Amennyiben szálláshelyek üzemeltetésével foglalkozol, bizonyára találkoztál már a fent említett két óriással, akik szinte megkerülhetetlenek a piacon,
hiszen elképesztő növekedést tudnak generálni a szálláshelyek látogatottságában.
Azonban ennek az együttműködésnek is megvan a maga hátránya, ami elsősorban azt jelenti, hogy bizony elég tisztes hasznot húznak minden foglalásból, amely
egyébként akár a Te zsebedben is pihenhetne.
Hogyan?
A képlet viszonylag egyszerű, lehetőséget biztosítunk, hogy legyen egy olyan weboldalad, amely, amellett, hogy részletesen bemutatja a szállást,
képes a leadott foglalásokat is kezelni.
Tehát van egy interaktív felület, naptárral, kiválasztható időpontokkal, ahol a látogató képes leadni szállásigényét, Te pedig értesítést kapsz
minderről.
Egyre többen veszik a fáradtságot, hogy inkább külön utakon járjanak, és felkeressék a kinézett szálláshely saját weblapján (amennyiben van neki), és
megpróbáljanak ott foglalni, ugyanis egyre inkább trendi, hogy a szállásadók apró kedvezményeket adnak azoknak a vendégeknek, akik nem a nagy szállásportálokon
foglalnak.
Akár csak egy ajándék kávékupon, vagy más apró figyelmesség, és a vendég máris sokkal elégedettebb, hiszen érzi, hogy figyelnek rá.
És az elégedett vendég a jó vendég.
Úgy, hogy a vendéglátó normális esetben belekalkulálja a nagy szállásportálok felé közölt áraiba a portálok jutalékát (10% körüli összeg), viszont
ha saját foglalási rendszerrel rendelkezik, úgy az ott leadott foglalások esetén ez a 10% szabadon marad, tehát a szállásadó megteheti, hogy
a "szabad" 10%-ból adjon akár pár százalék kedvezményt (és a pénz sokszor mindennél szebben beszél), vagy akár valami apró ajándékkal is
kedveskedjen a vendégnek, ezzel is erősítve a kellemes benyomást, illetve azt a rutint, hogy a vendég próbáljon meg privát úton foglalni.
Látható, hogy ezzel hosszútávon bizony nyereség érhető el, hiszen ha egy online foglalásos bemutató oldal árát nézzük, csak ezekből a
leeső százalékokból megtérülhet akár egyetlen szezon alatt, miközben a későbbi szezonoknál nem lesz vele költség, vagy teendő.
Egy elkészült weboldalnak a továbbiakban mindössze két apró költsége van:
- webtárhely költsége - éves szinten ez általában 10-12 ezer forint
- domain név költsége - évente 2-3 ezer forint
Meg tudjuk oldani, hogy akár a Booking.com, akár a Szállás.hu, vagy akár mindkettő rendszeréből nagyon rövid időközönként újra lehívjuk az aktuális foglalásokat,
így azok garantáltan látszódnak majd a weboldalon található foglalási naptárban (és ezáltal a vendég nem tud rájuk foglalni), így az ütközés esélye minimálisnak mondható.
Természetesen, mivel informatikai rendszerek összehanoglásáról van szó, a technika ördöge mindig közbeszólhat, de szerencsére az ilyen esetek rendkívül ritkák,
és a megoldásuk sem kíván többet mint egy-két telefonhívás.
Ez sok különböző tényező függvénye, sok esetben olyan tényezőké is, amelyekre nincs is közvetlen ráhatásunk, de amennyiben a szállásadó hajlandó egy kis privát
marketingfeladatot a nyakába venni, szinte biztos, hogy azonnal érezhető lesz a foglalási rendszer jótékony hatása.
- Nem kell többet naptárba írnia a foglalt időpontokat
- Nem kell többet telefonügyeletet tartania, hiszen elég mindenkit az online felületre irányítania
- Egy jól felépített, informatív weboldal a vendég minden kérdésére megadja a választ, így rengeteg kérdés kikerülhető
Mondhatnánk, hogy pontosan úgy, ahogy szeretnéd, de ez csak részben lenne igaz. Úgy fog kinézni, hogy egyszerre legyen szép, és jól használható.
Tudni kell, hogy manapság az internetes forgalom nagyobb részét mobil eszközök teszik ki (telefon, tablet), így nem engedheted meg magadnak, hogy a weboldalad
ne támogassa ezeket az eszközöket.
Komplett megoldásunk van a problémára, a képernyő mindenkori szélességéhez igazodó (reszponzív) kialakítást használunk, ebbe illesztjük bele az általad
kívánatosnak talált design elemeket.
A weboldal tartalmát Te magad is tudod módosítani, de természetesen ha úgy kéred, mi is elvégezzük az adatfeltöltést.