Webáruház SEO teszt

Mire jó a SEO?

A SEO (azaz Searh Engine Optimization) tulajdonképpen egy kissé absztrakt fogalom, és minden olyan műveletet felölel, ami arról szól, hogy a keresőmotorokat (pl. Google, Bing) minél jobban kiszolgáljuk, kényeztessük. Ezáltal pedig azt remélhetjük, hogy weboldalunk a találati listán előkelőbb helyet fog majd elfoglalni. A keresőoptimalizálásnak alapvetően két nagyobb halmazát különböztetjük meg, az egyik a tartalmi rész (Tartalmi SEO), a másik pedig a technikai rész (Technikai SEO).

De miért fontos a keresőoptimalizálás?

Röviden összefoglalva: pénz beszél. Azok a látogatók, akik organikusan (tehát a keresőoldalról) érkeznek, nem pedig fizetett reklámokon keresztül, és potenciális vásárlókká válnak, egyrészt nagyobb eséllyel vásárolnak (mivel a keresési szándék már jelez egyfajta elköteleződést a termék iránt), másrészt a látogatáson nincs anyagi teher. Ugye egy fizetett kampány esetében minden egyes látogatásnak van egy forintban is kifejezhető értéke, hiszen neked, a reklám megrendelőjének minden egyes kattintás belekerül egy adott összegbe (ennek a nagysága természetesen kampánybeállításoktól, médiumtól, versenyhelyzettől és még ezer más dologtól függ), és adott a kockázat, hogy ez a bekerülési költség elúszik, ha a vásárló például nem fejezi be a checkout folyamatot, elhagyja a kosarat, eláll a vásárlástól.
A tisztán organikus látogatás esetén a reklámköltség viszont nem terheli az üzletet.

Tartalmi SEO

A Tartalmi keresőoptimalizálás legfőbb célja, hogy a lapodon található tartalmaidat úgy tálald fel, hogy az a keresőmotorok robotjai számára minél könnyebben értelmezhető legyen, emellett pedig rendkívül fontos, hogy a találatok relevanciáját is növeld vele. Ez rendszerint úgy zajlik, hogy az oldalon található szövegeket, leírásokat alakítjuk, optimalizáljuk a hivatkozások szövegét, és egyáltalán, a megfogalmazást is kellő alapossággal átvizsgáljuk, hiszen gyakori hiba, hogy kitöltetlen, vagy épp rosszul kitöltött adatok, alacsony miőségű szövegezés lesz az a banánhéj, amin az egyébként fényes jövő előtt álló webáruház elcsúszik. Tisztában kell lenni vele, hogy a keresőoptimalizálás (a reklámkampányokhoz hasonlóan) szintén egy versenyhelyzet, és ha az ember eredményt akar, akkor meg kell próbálnia jobbnak lennie a konkurenciánál.

Technikai SEO

A technikai optimalizálás szintén rendkívül fontos, mert a keresőoldalak ma már olyan rendkívül összetett logika alapján rangsorolnak, hogy egyszerűen nem elég csak egy dologban jónak lenni. Kicsit olyan ez, mintha egyfajta súlyozott átlagot, vagy Élő-pontszámot rendelne minden weboldalhoz, és ezek alapján állítaná fel a rangsort, bár ennyire azért nem egyszerű. A technikai optimalizálás jelenti azt a folyamatot, amikor nem a tartalom optimalizálásával, hanem minden, ezen kívülálló dolog konfigurálásával próbálunk a keresőmotorok kedvében járni. Jellemző folyamatok például a weboldal sebességének optimalizálása, átirányítások helyes konfigurálása, törött linkek eltávolítása, cache-házirend paraméterezése, stb. Szintén ezer apróbb fogásból áll a folyamat, és akárcsak a tartalmi SEO esetében, itt is maga az optimalizálni kívánt oldal vizsgálata után derül ki, hogy mik azok a fejlesztések, javítások, amiket el kell végezni.

Mikor lesz eredmény?

Szintén különösen gyakori kérdés, hogy az elvégzett keresőoptimalizálási folyamatok hatása mikor érződik majd, de el kell oszlatnunk pár tévhitet, ez legtöbbször több hónapos folyamat. Szép is lenne, ha olyan algoritmusa lenne pl. a google-nak, ami lehetővé tenné, hogy egy frissen indított oldal pár napon belül stabil helyezést tudjon felmutatni bármilyen kulcsszóra is. Ez egyszerűen nem így működik, még ha néha elő is fordul valami hasonló jelenség, tudni kell, hogy mérnökök hada dolgozik az ellen, hogy kiskapukat kihasználva lehessen előre haladni. Egyszerűen meg kell tenni mindent, amit lehet, és várni. A SEO folyamatokra mindig hosszútávú befektetésként kell tekinteni, és akkor is érdemes elvégezni, ha egyébként reklámkampányok segítségével szeretnénk megszervezni az értékesítést, hiszen ezekben az esetekben minden organikus vásárlás "talált pénz", plusz profit.

Mi a teendőm, ha SEO fronton szeretnék lépéseket tenni?

A legjobb úton vagy :)
Ha valóban készen állsz arra, hogy előre lépj, vedd fel velünk a kapcsolatot. Megvizsgáljuk a weboldaladat, webáruházadat, és az eredményt a megfelelő magyarázattal, vagy megoldással együtt megosztjuk veled. A vizsgálatnak kizárólag egyszeri díja van (nem teljesen fix, hiszen nem ugyanannyi idő egy három lapos bemutatkozó oldalt és egy 5000 termékes webáruházat átvizsgálni), és ebben benne foglaltatik a vizsgálat után feltárt javítandó, fejlesztendő területek megnevezése, illetve a teendőid pontosan levezetve.

Oké, megvan a teszt, de nem boldogulok?

Nem szükséges pánikba esni abban az esetben sem, ha úgy érzed, a teszt alapján megküldött teendők elvégzése meghaladja informatikai felkészültségedet, nem kell mindenkinek mindenhez értenie. Mi sem vállalunk hidegburkolást, mert nem értünk hozzá. Ilyen esetekben kérd ajánlatunkat a feladatok elvégzésére, és amennyiben elfogadod, mi szívesen megcsináljuk neked a szükséges változtatásokat. Figyelem, a folyamathoz szükség lesz a weboldalad összes elérhetőségére, de természetesen az adatok biztonságát mi garantáljuk.

Szeretnél előrébb kerülni?

Kérj ajánlatot a vizsgálatra az alábbi űrlap segítségével.
Lépj kapcsolatba velünk!
Miért is van itt ez a kis matekpélda?
Azért, mert a forradalmi potencianövelő szereket árusító Abdul, vagy épp Ngogzia nigériai herceg (aki éppen egy kis pénzt szeretne kérni, de becs'szó vissza fogja adni) nem tudja megoldani a magyar számokkal végzendő legelemibb számítást sem, így nem fog nekünk kéretlen ostobaságokat küldeni.

És miért nem a Google ReCaptcha-t használjuk?
Nos, ezt megtehettük volna, valóban, de így ez sokkal mókásabb.. :)
Hét minusz Nyolc